Aankomst en Introductie in Silves, Portugal - Reisverslag uit Silves, Portugal van Thomas Asin - WaarBenJij.nu Aankomst en Introductie in Silves, Portugal - Reisverslag uit Silves, Portugal van Thomas Asin - WaarBenJij.nu

Aankomst en Introductie in Silves, Portugal

Door: Thomas Asin

Blijf op de hoogte en volg Thomas

22 April 2015 | Portugal, Silves

Pfff, dat was me een vliegreis, ondanks dat het maar 2,5 uur duurde, kan het met irritante, vervelende, veel te drukken kleine kinderen en hun veel te trotse ouders wel even duren. Gelukkig kon ik lekker genieten van mijn muziek en scheelde dat de helft.

Aangekomen op het vliegveld, werden we netjes opgewacht door het tranfer bedrijf dat ons van Airport Faro naar Silves brengt en 27 juni van Silves terug naar Faro zou brengen. We maakte een mooie autorit met het raampje open en de frisse buitenlucht met de aangename 25 graden.

In ons appartement aangekomen, moesten we eerst even bijkomen, de helft van de lichten deden het niet, geen water en geen gas.
Na even flink te hebben gebrainstormt te hebben, hebben we aan de water kraan zitten sleutelen en hadden we in ieder geval het koud water aangesloten. Nu nog warm water... Wat we ook probeerde het werkte maar niet, dus besloten we met het licht verder te gaan. De manier "A la Thomas" had een keer gewerkt, gewoon hard op het knopje rammen en het licht maakte meteen contact. Gelukkig hoefde ik dat maar 1 keer te doen en werkt het nu prima. :)

We hadden nog snel boodschappen gedaan en gingen na een Portugees biertje maar meteen slapen.

De volgende dag gingen we verder met het gas, we hadden ergens gasflessen kunnen regelen en die had ik zelf aangesloten op het gas, aangezien er ergens een gasslangetje lag te bungelen probeerden we het daar maar. We probeerden het en BINGO! Maar nu zaten we alsnog met het warme water..
Gelukkig zijn we in Portugal, waar mensen heel vriendelijk en behulpzaam zijn en hebben onze buren ons proberen te helpen, maar zelfs zij kregen het niet goed voor elkaar, dus hadden ze voor ons een vriend van hun gebeld die klusjesman is. Met een hoop gewriemel aan de boiler, batterijen vervangen en nog een hoop meer dingen had hij de lichte lekkage verholpen en warm water aangesloten. Heerlijk gevoel en dan wilde hij niet eens geld aannemen, na een hoop gedoe, nam hij gelukkig de 10 euro aan en vertrok hij weer.
Nu alles is opgelost, is het een perfect appartement, want ondanks de problemen die we hadden, is het: Ruim, schoon, luxe, hebben we een heerlijk groot balkon en we hebben allebei een eigen slaapkamer met fijne bedden en eigen balkonnetje. Oohja, en niet te vergeten, super aardige buren!

De dag erna was al onze eerste werkdag en gingen we dus op tijd slapen.

De werkdag verliep goed, we hebben een super stagebegeleidster en hele aardige baas en bazin. Het werk is leuk en ondanks dat als we klusjes buiten moeten doen het heel heet is, is het daar prima uit te houden. We kunnen gewoon tussendoor een pauze inlassen en we drinken genoeg.

Tot nu toe heb ik het hier heel erg naar mijn zin!

Tot het volgende verslag!

• 30 April 2015 - 11:37

Walther Hensen:

Hallo Thomas,
    Leuk verslag van de aankomst. Zou je wel graag zien sjouwen met de butagasflessen. ;-) Goed te horen dat jullie na wat huishoudelijke beslommeringen goed zijn aangekomen. Hoe is het op je stage? Wat voor werkzaamheden voer je uit en hoe bevallen je deze werkzaamheden